Kryštof – ten šmejd mi nesmí přes práh!

Kryštofova dobrodružství Český jazyk – CD klíč

Určitě jsem trochu divnej, ačkoli sám mám pochopení pro různý úchylárny. A nemusí to bejt hned nahatý pinkání si s míčem u vody, který se asi každýmu vybaví jako první. Pokud někomu vyhovuje, že se úplně vysvlíkne a spolu se stejně neroztomile nahejma lidma běhá po břehu rybníka a při každým poskočení na sobě nekontrolovaně rozvlní a rozkejvá určitou část svýho těla, tak budiž. To mě nijak zásadně nepohoršuje. Pokud se teda zrovna nějakej takovej kejval, nerozhodne rozhejbat svoje cokoli v mý těsný blízkosti.

Mám pochopení i pro úchylky v jídle. Třeba syrový a ještě teplý játra bych do pusy nevzal, ale když někdo ty Eskymáky chce fakt uctít, tak mu asi nic jinýho nezbude.

Pro co ale pochopení nemám, to je taková ta vychcanost, jak na někom vydělat. A pokud někdo k takovýmu šmejdskýmu kšeftu využívá dětí, tak to obchodně úchylný je.

Vichřice nedávno přišla ze školy. S úplně rozsvícenýma očima se nám nadšeně chystala zvěstovat, co že ji ve škole potkalo za štěstí a co to všichni dostali. Poučenej životem jsem očekával nějaký „ups.“ Když to vytáhla z tašky a řekla, jak k tomu přišla, tak jsem se akorát nakrknul. Šmejdi.

Všichni děti ve třídě dostali krabičku s počítačovou hrou Kryštofova dobrodružství Český jazyk, sešit s úkoly a leták plný výhod. Mají si to prý doma prohlédnout, vyzkoušet a druhý den přinést 295 korun. Anebo hru a všechno ostatní, vrátit.

Informační leták, jak je to levný, výhodný… blábláblá

Cíl prodejců je jasnej. Namlsat děti barevnejma cetkama a vytáhnout tak z kapes rodičů prachy. Už jen za ten pohled, kdy vám dítě nadšeně ukazuje tu bezcennou věc a dychtivě čeká, že kejvnete. A vy nekejváte. A víte, že nekejvnete. A taky víte, co bude následovat. Slzy. Au.

Už jen za tenhle způsob, to pro mě jsou šmejdský prodejci s úchylnou metodou. Ať jim za každou, takhle zbytečně prolitou dětskou slzu, Perun způsobí svědění a nehojí se jim to.

Když hru vložíte do počítače, máte možnost vyzkoušet ukázkovou hru. K odemčení ostatních her potřebujete CD klíč. Kód ke hře ale dítě dostane až potom, co do školy přinese 295 korun.

Ona to v podstatě ani není hra. Je to obyčejné CD s programem. Většinou to jsou barevné statistické obrázky médi Kryštofa, který neumí číst a psát. Na mapě se pak kliká na různá města, kde dítě plní úkoly. Například je tam slovo, u kterého chybí první písmeno a dítě má ze tří nabízených vybrat a doplnit správnou variantu. Nebo z reproduktoru zazní „z“ a dítě by mělo do okénka napsat písmeno „Z“. Prostě super zábava za 295 kaček. Jupí! To vše za doprovodu monotónní elektronické, stále se opakující melodie. Ta vám bude v hlavě znít pekelně.

Takhle. Já to napsal asi blbě. Nedostanete obyčejný CD s primitivníma úkolama. Podle prodejců dostanete „Špičkový interaktivní software.“ No tyvole, takhle nazvat klikací obrázky, to už chce řádnou odvahu.

Ale to není všechno, zvolal by teleshoppingový král Horst Fuchs!

A významně by zablejskal svýma náušnicema. Za své necelé tři stovky, dostanete ke špičkovému interaktivnímu programu také mapu světa 60 x 42 cm. Zdarma!
A stále to není vše. Ještě dostanete leták s tématem dopravní bezpečnosti.
„Jó,“ chce se mi zakřičet, „jeď Horste jeď, val ho!“
A vrcholem, vážení, vrcholem je balení 12 ks pastelek české výroby. To vše zdarma a v souhrnné hodnotě 180 korun. Tybláho Horste… a to se vyplatí!

Tak si to shrňme. Za 295 korun dostanete obyčejné CéDéčko s blikajícími obrázky pro doplňováním písmenek, mapu světa velkou jako prostírání pod talíř, dále leták, že se na kole jezdí vpravo a chodí po přechodu a barevný pastelky. Pochopitelně vše označené žblebty, jako limitovaná nabídka, úplně nová pomůcka, nebo výhodná cena. Zůstává mi záhadou, kde vzali hodnotu 180 korun za tyhle dárky zdarma. Přesně ty samé pastelky Koh-I-Noor se na internetu maloobchodně prodávají už od 19 Kč. Mapa a leták jsou záležitost pětikorunová.

Pastelky nabízené na srovnavači Zboží.cz za maloobchodní cenu 19,- Kč

Chápu, že se každej živí, jak umí a dokáže. Ale sere mě, když k zisku z prodeje předraženejch věcí někdo využívá dětí.

Osobně nemám problém, když někdo prodává navoněnou bídu. Hyundai taky tvrdí, že prodává auta a nevadí mi to. Mě vadí, že si někdo jde pro prachy skrze dítě. Ty děti sotva vyšly ze školky a chodí do první třídy. Jsou ještě dětsky naivní, nezkažený a sami ten marketingovej fígl neprokouknou. Ať si to celý CD s analfabetickým Kryštofem prodávají třeba za tisícovku, já jim to přeju. Ale ne ksakru přes děti, který ještě věří na Zoubkovou vílu, skřítky a Ježíška.

Když by dětem rozdali tyhle informační letáky s tím, aby to ukázali doma a kdo chce, ať druhej den přinese peníze, tak neřeknu ani Hyundai. Ale oni jim schválně hned vrazí CD do ruky, aby využili domácího dětskýho fňukání k nátlaku na rodiče. Vždyť oni používaj skoro stejnej byznysplán, jako dealeři před školou. Chceš bonbónek? Na tady máš, zadarmo, jen si vem…

Kryštofova dobrodružství kód CD klíč

Přestože jsme žádnej CD klíč a kód ke hře nedostali, je to primitivně jednoduchý. Žádnej CD kód neexistuje. Teda klíč existuje, ale je to jedno 🙂 Pro odemčení stačí napsat cokoli a dát enter. Jakýchkoli třeba pět písmen a rozjedete to. Jinak technická poznámka, že bez zakoupení hry (bez ohledu na to, jakkoli to považuju za předražený) byste tu hru hrát neměli, pokud jste si ji řádně nekoupili. Tohle není návod na to, jak odemknout Kryštofova dobrodružství CD kódem klíčem. Pokud vás ale vaše dítě ubrečelo, vy jste podlehli a hru koupili a Mareček se pak cestou ze školy do papírku s CD klíčem vysmrkal, můžete si tak pomoci.

Samozřejmě nemám nic proti prodeji toho samotnýho CD. Co mi vadí, je způsob prodeje, kterej je zvolenej zcela úmyslně a cíleně na malý děti. Srabi. Na deváťáky si podobnej způsob nedovolí zkusit. Ti by je poslali tam, kde končej záda.

O názor na jsem poprosil i třídní učitelku, která mě odkázala na paní ředitelku. Jedná se prý o schválenou firmu. Rozumím tomu, že školství je finančně podhodnocený a že uvítají každou korunu. Ale že soukromý firmy využívají na základních školách tyhle prodejní kanály, to mě sere. Navíc ve třídě tyhle hry nenabízí nikdo z učitelů, ale přímo zástupce prodejce. Na internetu jde dohledat, že takhle už postupují minimálně od roku 2013. Paní ředitelka mi ještě důvěrně sdělila, že Kryštofova dobrodružství si ve třídě z 27 žáků koupili jen 4 děti a jeden další to cestou do školy ztratil. Takže s rodičema to snad ještě tak špatný nebude, zdá se.

Ale mám se asi ještě na co těšit. Prý existuje Kryštofova dobrodružství – Angličtina. To už snad raději zajdu někam na tu nudapláž a něco tam rozkejvu. To mi přijde míň úchylný, než přistoupit na ten jejich kšeft.

 

2 komentáře u „Kryštof – ten šmejd mi nesmí přes práh!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *